1

1

Sunday, June 13, 2010

Resepi awet CINTA

1. Lontarkan pujian kepada pasangan.

~ Selalu memuji pasangan, jangan berat mulut untuk memuji kerana dengan pujian pasangan sentiasa lebih dihargai.

2. SEKS = WAJIB

~ Tiada makna dalam hubungan suami isteri jika tiada seks. Ia adalah satu kewajipan, tanpanya terjejaslah kepuasan dalam perkahwinan.

3. Jadilah pasangan yang boleh di harap.

~ Bantulah suami atau isteri saat dia dilanda masalah atau cubalah ceriakan dirinya sewaktu kesedihan.

4. Jangan abaikan masalah kecil.

~ Sekiranya boleh sebarang masalah atau pertengkaran yang berlaku selesaikan sebelum masuk tidur. Elakkan beradu sambil memendam amarah.

5. Jagalah komunikasi.

~ Komunikasi adalah perkara paling penting dalam sesebuah perhubungan. ketika pasangan tiada disisi jgn biarkan diri kesunyian, hubungi melalui telefon atau sms agar hubungan tetap harmonis.

6. Saling mempercayai.

~ Kesetiaan dlm perhubungan harus dikekalkan. Kedua-duanya harus memegang dan menjaga kepercayaan itu bersama. Jangan sesekali terpengaruh dgn cakap2 negetif yg tiada asas tanpa bukti, supaya tidak berlaku salah faham antara pasangan.

7. Perbaiki cinta selalu.

~ Jangan berasa selesa dgn keadaan sekarang. walaupun hidup berbahagia namun tidak salah untuk memperbaiki perhubungan yang sedia terjalin. cuba untuk menambah rasa cinta dalam diri masing2. antaranya, mengajak untuk berbulan madu kali ke2, cuti bersama anak2, makan malam romantis sebagai cara mengeratkan hubungan itu.

No comments: