1

1

Monday, December 24, 2007

Cinta Liya

Tidak semua wanita mampu menjalani kehidupan dengan begitu baik dan sempurna. Dalam meniti kehidupan sebagai wanita, aku sentiasa dihimpit permasalahan yang ada kalanya tidak mampu diselesaikan bersendirian.

Tatkala itulah, aku tersasar dan terpaut di jendela hatimu. Dan dengan harapan agar kasih sayangmu berpanjangan…..

Kalau kau tanya apa itu cinta, lihatlah dimataku. Cinta telah meninggalkan jejak cahaya disana. Kalau kau tanya kenapa begitu, jawabnya adalah kau sendiri.
Kalau masih ada pertanyaan kenapa harus kau…terus terang..aku tak tahu
Kerana kata-kata tak sanggup lagi menyampaikan isyarat hatiku yang telah kau liriki.

Kalaulah bukan kerana cintaku padamu, aku tak akan hidup dipinggir hatimu dan mengharapkan kata-kata manis dari bibirmu. Aku hidup dengan harapan yang kau berikan dan aku mati kerana merinduimu.....
Berapa kali aku hidup disebabkan harapan padamu dan berapa kali aku telah mati....Aku melepaskan rindu dengan meminum air rindu dari bibirmu
Namun air itu tetap penuh jua dengan rindu mu tanpa henti....

Tak seorang pun yang paling sengsara daripada aku yang sedang merinduimu
meskipun ia merasakan manisnya cinta. Aku melihatnya Setiap saat dan ketika.
Kerana takut berpisah atau mungkin kerana rindu.

Kesepian yang mendera jiwa ini. Menunggu seberkas sinar yang datang padaku. Menanti kesejukan embun membasahi diriku. Engkaukah itu?

TERNYATA KAU. Kau satu-satunya lelaki yang telah berjaya memenangi hatiku dan juga telah berjaya memilikku. Memberikan harapan… Haruskah aku percaya pada kata-kata manis dari bibirmu. Melembutkan hatiku untuk terus menyayangimu dan membiarkan hatiku memilikimu sepenuhnya.


Kenapakah tak kau biarkan rinduku berlayar didermaga hatimu yang damai..
KENAPA...? Padahal rasaku adalah rasamu jua.....

Senja itu......
Ketika jarak dan waktu menjelang untuk memisahkan kita hingga kini....

Jarak dan waktu yang menghentikan langkahku. Terbenam aku dalam memori lalu

Hari demi hari mencipta kenangan demi kenangan, ada satu yang tak pernah berubah...rinduku pada teduhnya tatapan matamu dan lembut suaramu membelai jiwaku yang sekian lama mendambakan diri pada sisipan cintamu....

No comments: