1

1

Tuesday, September 30, 2014

Kau dan Aku saling memerlukan.

Kau Kejam.
Kau Jahat.
Kau Siksa Aku.
Kau tak berhati perut.
Kau buat aku tak makan.
Kau dera aku dari pagi sampai malam.
Kau tak patut buat aku macam ni.

Aku yang selama ni jaga Kau.
Aku yang basuh Kau.
Aku yang bela Kau.
Aku yang kasi Kau kalsium.
Aku yang beri Kau kerja.

Segala-galanya Aku lakukan demi Kau. Dan Aku pertahankan Kau selama ini. Tapi Kau...Kau sanggupkan sakitkan Aku. Setiap hari Aku mandikan Kau supaya Kau sentiasa bersih dan putih berseri. Supaya semua orang sukakan Kau. Kau memang melampau. Kejam.

Kau lebih suka Aku buangkan Kau selama-lamanya. Itu yang Kau nak Aku lakukan. Tapi mampu kah Aku hidup tanpa Kau. Aku sayangkan Kau lebih dari segalanya. Sebab Kau yang bongsu.

Alahai gigi bongsu ku....kenapa kau siksa aku sebegini rupa sehingga aku tak dapat nk suap nasi satu sudu pun...sampainya hatimu...membuatkan aku..

Ni dah sampai tahap tak boleh makan. Terasa ngilu setiap kali minum air. parah.

Pengajaran: Jaga la gigi kita dan sentiasa di bersihkan sentiasa sebelum ia sakit.

No comments: